با فناوری نوری EZ-Bend در تجهیزات FTTH و FTTx آشنا شوید

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

فناوری EZ-Bend با امکان خمش و مسیر دهی به فیبر، کابل کشی در مکان هایی که قبلاً با استفاده از کابل های فیبر نوری معمولی امکان کشیدن فیبر در آنها وجود نداشت را میسر ساخته و دو نیاز ضروری "سرعت" و "ساده سازی" نصب جهت تسهیل راه اندازی فیبر تا محل مورد نظر را مرتفع می نماید.

این فناوری قادر است نسبت به کابل های فیبر نوری سینگل مد معمولی، عملکرد خمش را تا 100 برابر بهبود بخشیده و علاوه بر کاهش هزینه ها از بروز اختلالات و قطعی سرویس نیز جلوگیری نماید. فناوری های متعارف فیبر نوری برای اینکه به درستی کار کنند نیاز به شعاع خمش بزرگ دارند که این امر روند نصب را پیچیده تر می کند. در مقابل ارائه دهنده FTTH و به طور کلی FTTx نیز به کابل هایی نیاز دارد که از زوایا و خمیدگی های مختلف پشتیبانی نمایند. برخی مواقع ناچار به کابل کشی در گوشه ها و زوایا، پشت گچ بری ها و از میان بست های فلزی هستیم.

فناوری نوری EZ-Bend در تجهیزات FTTH و FTTx

فناوری EZ-Bend دو المان مهم "طراحی فیبر با خمش بهینه سازی شده در کابلی با ساختار جدید را ادغام کرده است. این تکنولوژی ابتکاری، اولین فناوری است که چنین عملکردی را با استفاده از ساختار فیبر شیشه ای جامد ارائه می دهد در حالیکه از لحاظ اتصال و کارایی نیز کاملاً با فیبر های معمولی سازگار است. طراحی قوی این کابل از پیچ و تاب و خرد شدن فیبر نوری محافظت می کند. فناوری EZ-Bend تنها شامل فیبر نوری شیشه ای جامد تجاری است که اجازه می دهد یک سرویس ویدئویی معمولی از طریق شعاع خمش 5 میلی متری با حداکثر افت0.1 دسی بل در هر نوبت عبور کند، در صورتی که روش های متداول به طور کامل سرویس را مسدود می کند.

Drop Cable با فناوری EZ-Bend

کابل دراپ های دارای فناوری EZ-Bend ، می توانند با شعاع 5 میلی متر خم شده و با افت سیگنال بسیار ناچیز و بدون تضعیف در کیفیت تصویر، از سرویس های مختلف راهکار FTTx از جمله تلویزیون با کیفیت بالا (HDTV)، ویدئو در خواستی(VOD)، اینترنت سرعت بالا، تلفن، بازیهای آنلاین و سرویس های دیگر پشتیبانی نمایند. این فناوری از ساختمان های چند واحدی (MDU) و کابل کشی درون ساختمانی پشتیبانی می نماید.

راهکار نوری InvisiLight با فناوری EZ-Bend

راهکار نوری InvisiLight یک سیستم انقلابی ارائه می دهد که قابلیت نصب سریع، آسان و عملاً نامرئی فیبر نوری در ILUها و MDUها را فراهم می نماید. راهکار InvisiLight ILUشامل یک فیبرنوری واحد برای راهکار fiber-in-the-home (FITH) است در حالیکه راهکار InvisiLight MDU شامل 12 فیبر برای کریدور ساختمان می باشد.

منبع مقاله

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search