راهنمای انتخاب سوئیچ 8 پورت PoE

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

PoE ‏(Power over Ethernet)‎ راهکاری است که برق مصرفی مورد نیاز تجهیزات شبکه را از طریق شبکه ارتباطی فراهم می نماید. تجهیزاتی مانند دوربین مدار بسته تحت شبکه که نیازمند برق هستند و گاهاً ممکن است دسترسی به برق برای آنها سخت و پرهزینه باشد، با استفاده از ایده PoE به سهولت و بسیار مقرون به صرفه برق موردنیاز خود را از شبکه دریافت می کنند. شبکه را می توان به راحتی از طریق تبلت یا گوشی هوشمند مانیتور، کنترل و مدیریت کرد. با استفاده از یک سوئیچ PoE، دوربین های IP داخل شبکه را می توان از راه دور و بدون توجه به محل قرار گیری آنها مانیتور و مدیریت کرد. وقتی به دنبال سوئیچ 8 پورت PoE هستیم ممکن است انتخاب کمی سخت باشد. این مقاله به شما کمک می کند تا با نکات مربوط به انتخاب سوئیچ PoE آشنا شوید.

 راهنمای انتخاب سوئیچ 8 پورت PoE

بررسی اجمالی سوئیچ 8 پورت PoE

انواع سوئیچ 8 پورت PoE با برندهای مختلف وجود دارند. برای مثال سوئیچ 8 پورت PoE شرکت FS.COM را به شما معرفی می کنیم. سوئیچ مدیریتی ‏FS.COM S1130-8T2F PoE+‎ دارای 8 پورت اترنت 10/100/1000Base-T RJ45 ، یک پورت کنسول و دو اسلات gigabit SFP می باشد. این سوئیچ قادر است برق مورد نیاز تجهیزات شبکه مانند دوربین های IP ضد آب، تلفن های IP و Access Point های با کیفیت و عملکرد بالا را فراهم نماید. این سوئیچ ‏PoE+‎ مدیریتی، بسیار انعطاف پذیر می باشد، فاصله ی انتقال پورت SFP در آن تا 120 کیلومتر بوده و مقاومت بسیار بالایی در برابر تداخلات الکترومغناطیسی دارد. عملکرد این سوئیچ بسیار پایدار بوده و با محیط زیست سازگار است. سوئیچ FS.COM PoE+ Gigabit دارای گارانتی یک ساله ی محدود بوده که این گارانتی شامل هرگونه مشکل کیفیت در طول دوره ی خدمات نگهداری رایگان می باشد. مشخصات دقیق این سوئیچ در جدول ذیل آورده شده است.

جدول مشخصات
Switch Chip VITESSE
فن طراحی بدون فن
Jumbo frames تا 9KB
برق مصرفی هر پورت PoE حداکثر 30W
حداکثر برق مصرفی حداکثر 130W
منبع تغذیه Input 100-240VAC, 50-60Hz
ظرفیت سوئیچینگ 20Gbps
نرخ ارسال 14.88Mpps
حافظه بافر بسته 4M
استاندارد PoE مطابق با IEEE802.3af/at
VLANs تا 4K
اینترفیس مدیریت از طریق مرورگر وب دارد
نوع Power Pin End-span

نکات و راهنمای انتخاب سوئیچ8پورت PoE

- برق مورد نیاز سوئیچ 8 پورت POE

برای اطمینان از انتخاب سوئیچ PoE بر مبنای برق مصرفی، لازم است دیاشیت دوربینهایی که می خواهید نصب کنید(یا هر دستگاهی که قرار است به این سوئیچ متصل شود) را مطالعه نمائید در صورتی که برق بیشتری نیاز داشته باشد از نوع ‏PoE+‎ می باشد. اگر شما یک یا چند دوربین دارید که نیازمند برق ‏PoE+‎ هستند، باید این امر را هنگام انتخاب سوئیچ بشدت در نظر بگیرید. توجه داشته باشید ک یک سوئیچ ‏PoE+‎ به راحتی دستگاه های PoE استاندارد راساپورت می کند اما یک سوئیچ PoE بدون در نظر گرفتن ولتاژ برق استفاده نشده توسط سایر تجهیزات متصل، نمی تواند هیچ دستگاه ‏PoE+‎ را پشتیبانی نماید. با این حال برخی سوئیچ ها برای دستگاه های PoE و ‏PoE+‎ طراحی شده اند. باید جدول مشخصات سوئیچ به دقت بررسی شود تا از مناسب بودن انتخاب مطمئن شوید. یک سوئیچ 8 پورت میتواند 8 دستگاه با پورت poE استاندارد و 4 دستگاه با پورت ‏PoE+‎ را پشتیبانی نماید.

- طول کابل درسوئیچ 8 پورت POE

هنگامی که می خواهید شبکه ی خود را طرح ریزی نمائید توجه داشته باشید که طول کابلها در کابل کشی بیش از 90 متر نشود. طول کابل به دلیل کاهش ولتاژ در مسافت های طولانی تر، به ویژه هنگام استفاده از PoE، بسیار پر اهمیت است. اندازه گیری ولتاژ در PoE کار مشکلی است بنابراین اگر طول کابل نیز از 90 متر بیشتر شود با دردسرهای عدم کارکرد صحیح دستگاه ها مواجه خواهید بود.

- قیمت سوئیچ 8 پورت PoE

در حال حاضر سوئیچ های 8 پورت PoE زیادی با برندهای مختلف مثل سیسکو، HP، Netgear، TP-Link و... در دنیا وجود دارند. قیمت این سوئیچ ها در برندهای مختلف، متفاوت است اما حدود قیمت آنها بین 40 تا 300 دلار است. انتخاب برند نیز بستگی به خواست شما دارد. شما می توانید تفاوت قیمت این سوئیچ ها در برندهای مختلف را در جدول ذیل مشاهده کنید.(تمام قیمت ها به جزFS.COM قیمت درج شده در سایت آمازون است.)

نتیجه گیری

در این مقاله جهت مثال سوئیچ مدیریتی ‏FS.COM S1130-8T2F PoE+‎ معرفی شد و برخی نکات و راهنمای انتخاب سوئیچ PoE بیان شد. قبل از خرید این سوئیچ به کیفیت، برق مورد نیاز، حداکثر طول کابل و قیمت آن توجه کنید.

منبع مقاله

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search