Fixed wireless internet چیست؟

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

Fixed wireless internet با DSL و فیبر تفاوت دارد و به جای استفاده از کابل، اینترنت را از طریق موج های رادیویی که توسط ایستگاه رادیویی ارسال می گردد عرضه می کند.

 Fixed wireless internet چیست؟

وقتی fixed wireless internet را انتخاب می کنید، شرکت ارائه دهنده خدمات یک دریافت کننده در منزل شما نصب می کند. این دستگاه با نزدیک ترین ایستگاه ارتباط برقرار می کند و از طریق یک کابل که سیگنال را از دریافت کننده به روتر در خانه شما انتقال می دهد، دسترسی به اینترنت را برای شما ایجاد می کند.

اینترنت fixed wireless

این نوع اینترنت برای محیط های روستایی مناسب است چرا که در آنجا ممکن است زیرساخت ها دچار مشکل باشند و برقراری اینترنتDSL مقرون به صرفه نیست. خرید و انتقال کابل در زمین و انجام امور لازم می تواند هزینه بر باشد. بنابراین برای خدمات دهندگان مقرون به صرفه نیست برای مناطقی که جمعیت به حد نصاب نرسیده از کابل کشی استفاده کنند.

مزیت ها و مشکلات fixed wireless internet

مزیت ها و مشکلات fixed wireless internet

Fixed wireless internet نیز مانند هر چیز دیگری در دنیا مزیت ها و مشکلاتی دارد.ابتدا مزیت ها؛ نصب تجهیزات در این شیوه بسیار ساده تر از شیوه های دیگر است به این دلیل که احتیاجی به کابل فیزیکی ندارد.خدمات دهندگان احتیاج به Data Caps هم ندارند. به علاوه، این فناوری سرعت بسیار بالای دانلود را در اختیار کاربر قرار می دهد.

از مشکلات آن می توان به عدم ثبات در برقراری اینترنت اشاره کرد. باران، مه و دیگر شرایط آب و هوایی روی موج اینترنت تاثیر گذار است.

در این شیوه یک خطی بین دریافت کننده و ایستگاه wireless وجود دارد. موانعی مانند درخت یا تپه می توانند روی کیفیت خدمات تاثیر بگذارند یا حتی ممکن است ارتباط را به طور کامل قطع کند. در مورد قیمت نیز این شیوه نسبت به شیوه های دیگر برای کاربران گران تر است.

اینترنت ماهواره در برابر fixed wireless

اینترنت ماهواره در برابر fixed wireless

اینترنت ماهواره یکی دیگر از انتخاب هایی است که مردم در جایی که دسترسی به خدمات پهنای باند وجود ندارد می توانند استفاده کنند. اگرچه اینترنت ماهواره احتیاج به دیش دارد و اینترنت پر سرعتی را بدون استفاده از تلفن یا کابل در اختیار شما قرار می دهد ولی در بسیاری جهات با fixed internet متفاوت است.

شرایط آب و هوایی اینترنت ماهواره را بیش از fixed internet تحت تاثیر قرار می دهد. سیگنال تمام این مسافت را به خارج از جو باید بپیماید. این روند به این معناست که یک طوفان در شهر مجاور می تواند برای اینترنت مشکل ایجاد کند. یک ایستگاه که برای fixed wireless استفاده می شود اندازه برج آن نصف برج مخابراتی تلفن همراه است و حدود 10 مایل تا خانه شما فاصله دارد بنابراین ابر بالای سر آن و طوفانی کیلومتر ها دورتر نمی تواند برای آن مشکل ایجاد کند.

تاخیر نیز نباید فراموش شود. به دلیل فاصله بسیار زیاد دریافت کننده با ماهواره نسبت به ایستگاه wireless ، اینترنت ماهواره از تاخیر زیاد برخوردار است. این مشکل حتی اینترنت پر سرعت را هم می تواند تحت تاثیر قرار دهد.

خدمات دهندگان اینترنت ماهواره در حجم دیتایی که می توانید استفاده کنید محدودیت در نظر می گیرند؛ پس اگر دائم آنلاین هستید و زیاد ویدئو تماشا می کنید دچار مشکل خواهید شد.

یکی از مهمتریت تفاوت های این دو قیمت خدمات است. اینترنت ماهواره با وجود ضعف هایی که دارد گران تر هم هست. بنابراین وقتی شرایط این دو شیوه اتصال به اینترنت را بررسی کنید خودتان متوجه برتری fixed internet خواهید شد.

اینترنت ماهواره ای و اینترنت wireless منبع مقاله

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search