نگاهی بر مزیت‌های شبکه های FTTH

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)
مزیت‌های شبکه های FTTH

تا به حال به این توجه کرده‌اید که در چند سال گذشته اینترنت چه تحولاتی را پشت سر گذاشته است؟ اگر مانند اکثر مردم شما نیز از فضای اینترنت انتظار دانلود و آپلود اطلاعات مفید‌تر و بیشتر را داشته باشید، حتماً به این موضوع نیز فکر کرده‌اید.

امروزه اطلاعاتی که حجم زیادی دارند نیز در فضای سایبری جا به جا می‌شوند و کارشناسان معتقدند این روند در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد. در ژانویه 2008 تحقیقاتی انجام شد که نشان می‌داد ترافیک اینترنت تا 10 سال بعد از آن 50 برابر افزایش خواهد یافت.

فشاری که روی شرکت‌های خدمات دهنده اینترنت برای برقراری اتصال بهتر وجود دارد از دلایل اصلی برای استفاده از راهکار FTTH عنوان شده است.

اتصال از طریق شبکه FTTH، به معنای اتصال افراد به اینترنت از طریق فیبر نوری است. این سیستم‌های مبتنی بر فیبر نوری می‌توانند اطلاعات دیجیتال مختلف همچون، تلفن، ویدئو، دیتا و... را با کیفیت‌تر از راهکار مس و با قیمت یکسان انتقال دهند. راهکار FTTH از دو شیوه شبکه اکتیو و پسیو فیبر نوری استفاده می‌کند.

راهکار FTTH تا همین امروز نیز به بسیاری از شهروندان کشورهای گوناگون در سراسر جهان در حال خدمات رسانی است و بسیاری معتقدند مشکلات حجم ترافیکی بالای اینترنت با این راهکار تا حد زیادی برطرف می‌گردد.

مزیت های اتصال از طریق FTTH چیست؟

مردم زیادی از سراسر جهان در حال دریافت خدمات از طریق اتصال FTTH هستند چراکه این راهکار مزیت‌های فراوانی را با خود به همراه دارد.

مزیت اصلی راهکار FTTH سرعت به مراتب بالاتر آن نسبت به زوج‌های به هم تابیده، DSL یا کابل‌های مسی است. برای مثال، یک جفت کابل مسی می‌تواند شش تماس تلفنی برقرار کند. در صورتی که یک کابل فیبر نوری می‌تواند 2.5 میلیون ارتباط تلفنی را به صورت همزمان برقرار کند.

کارشناسان شبکه FTTH معتقدند که ارتباطات FTTH تنها فناوری‌ای است که پهنای باند کافی را برای پاسخگویی به تقاضاهای دهه آینده در اختیار همگان قرار می‌دهد. این فناوری مقرون به صرفه نیز هست و بسیاری از شرکت‌ها در حال سرمایه گذاری روی این فناوری برای پاسخگویی به تقاضاهای مشتریان خود هستند.

پهنای باند فیبر نامحدود است و برای مسافت‌های طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای مدت طولانی در آینده این فناوری زیرساخت و استاندارد شبکه‌های اینترنتی خواهد بود.

با وجود پهنای باند بیشتری که از این طریق در اختیار خواهد گرفت در هزینه‌ها نیز تغییری ایجاد نخواهد شد. تا یک دهه قبل شرکت‌ها هزینه زیادی از بابت کابل کشی انجام می‌دادند ولی با فناوری FTTH این هزینه‌ها به طور چشم گیری کاهش پیدا کرده است.

همچنین شبکه FTTH قادر است استفاده‌های دیگری که ممکن است در آینده از اینترنت بشود را هم پشتیبانی کند. فناوری‌هایی همچون بازی‌ها و تصاویر 3D در آینده روی اینترنت‌های خانگی در دسترس خواهد بود. شبکه FTTH برای پشتیبانی از این امکانات قادر است اینترنت 30 گیگابیت بر ثانیه را فراهم کند.

شبکه FTTH منجر به تولید محصولاتی خواهد شد که در حال حاضر هیچ ایده‌ای در مورد آنها وجود ندارد. تنها به این موضوع فکر کنید که در ده سال گذشته چه پیشرفت‌هایی در این زمینه به وقوع پیوسته است. پهنای باند FTTH باعث تولید محصول و خدمات جدیدی خواهد شد و حتی قادر است در دنیای تجارت فصل جدیدی را آغاز کند.

پهنای باند FTTH می‌تواند به مصرف کنندگان کمک کند خدمات ارتباطی خود را به صورت یکپارچه در اختیار داشته باشند. به عنوان مثال، تلفن، ویدئو، تصویر و دیگر دیتاهای دیجیتال را روی این پهنای باند جا به جا کنند. دریافت این خدمات به این صورت بسیار ساده‌تر و مقرون به صرفه‌تر از شیوه‌هایی است که برای هر کدام یک خط جداگانه در نظر گرفته شود.

منبع

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search