با 3 مورد از تجهیزات مهم شبکه آشنا شوید

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)
تجهیزات فیبر نوری

امروزه، در تجارت‌های کوچک مربوط به محصولات شبکه در زمینه فیبر نوری تحولات زیادی صورت گرفته است. از آنجایی که راهکارهای گوناگون و تلفیقی بین فیبرنوری و اترنت وجود دارد، این مهم است که یک توضیح مختصری در مورد تجهیزات مهم فیبر نوری مانند سوئیچ‌های فیبر نوری، SFP/LC، مدیا کانورتور فیبر نوری و ... ارائه دهیم.

سوئیچ‌های فیبر نوری

سوئیچ فیبر نوری، سوئیچی است که هدف آن افزایش تبادل اطلاعات بین چیپ‌ها از طریق سوئیچ کردن از سیگنال مسی به سیگنال فیبر نوری است. تجهیزات فیبر نوری سیگنال‌های فیبر نوری را قادر می‌سازد تا به صورت انتخابی بین مدارها جا به جا گردند.

سوییچ فیبر نوری

SFP

گیرنده و فرستنده‌های SFP، دستگاهی است که برای انتقال و دریافت دیتا و سیگنال‌های مخابراتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گیرنده و فرستنده‌های SFP+ نوع کوچکتر شده و پیشرفته‌تر SFP است که نرخ دیتا تا 10Gbit/s را پشتیبانی می‌کند. گیرنده و فرستنده‌های SFP به منظور پشتیبانی از گیگابیت اترنت، کانال فیبر و دیگر استاندادهای ارتباطی طراحی شده است.

انواع SFP

SFP ها دارای انواع مختلف هستند که برای کاربردهای گوناگون مانند کابل‌های فیبر multi mode، single mode و کابل‌های مسی زوج به هم تابیده استفاده می‌گردد.

مبدل فیبر نوری یا مدیا کانورتر

کانورتور فیبر نوری یک دستگاه شبکه است که دو نوع غیر متشابه مدیا مانند RJ45، مس، زوج به هم تابیده را به کابل فیبر نوری متصل می‌کند و بسیاری از پروتکل‌های ارتباطی دیتا را مانند اترنت، فست اترنت، گیگابیت اترنت و فیبر نوری single mode و multi mode را پشتیبانی می‌کند.

مبدل فیبر نوری یا مدیا کانورتر

اگر فاصله‌ بین دو دستگاه شبکه از فاصله انتقال کابل مس بیشتر باشد، اتصال فیبر نوری ضروری است که در این صورت مبدل های فیبرنوری به کمک ما می‌آیند. مبدل های فیبر نوری قادرند شبکه های محلی (LAN) مختلف را به هم متصل کنند.

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search