سه شنبه, 12 ارديبهشت 1402 18:13

خبر خوش درباره دسترسی خانوارها به فیبر نوری

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اعلام خبر خوش درباره دسترسی خانوارهای ایرانی به فیبر نوری واکنش نشان داد. از سوی دیگر، به گزارش‌ها، در حال حاضر حدود ۷ میلیون خانوار در ایران به فیبر نوری دسترسی دارند و این تعداد در حال رشد است.

به علاوه، به گفته وزیر، ارتقای سرعت اینترنت در کشور از اولویت‌های وزارتخانه است و تلاش می‌شود تا در این زمینه پیشرفت بیشتری ایجاد شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین اظهار داشت که در حال حاضر تعداد افرادی که از اینترنت استفاده می‌کنند به ۸۵ میلیون نفر رسیده است و این امر نشان دهنده اهمیت ارتباطات و فناوری در زندگی روزمره مردم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد که برای ارتقای سرعت اینترنت در کشور، مسیری را به پیش گرفته‌اند که شامل ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز، استفاده از فناوری‌های نوین و به‌روز رسانی شبکه‌های موجود است.

وی افزود که برای بهبود شرایط اینترنت در مناطق روستایی، پروژه‌های مختلفی در حال اجرا هستند که از آن جمله می‌توان به ساخت توربین‌های بادی در مناطق کوهستانی و استفاده از فناوری‌های جدید مانند Low Earth Orbit Satellites اشاره کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه فناوری و ارتباطات می‌تواند در بهبود کیفیت زندگی مردم نقش بسیار مهمی داشته باشد، از همه ارائه دهندگان خدمات ارتباطی درخواست کرد تا با ارائه خدمات با کیفیت و مدیریت صحیح منابع، به بهبود شرایط ارتباطی در کشور کمک کنند.

به گفته وزیر ارتباطات، در راستای بهبود شرایط ارتباطی، از آنجا که فیبر نوری یکی از بهترین و پایدارترین فناوری‌های ارتباطی است، قصد دارند تا در طرح‌های خود از این فناوری استفاده کنند و خانوارهای ایرانی را به شبکه فیبر نوری وصل کنند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه بزرگ و پیچیده برای ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی در کشور است، اظهار کرد که این پروژه بر اساس اولویت‌های کشور در حوزه فناوری و ارتباطات پیش برده می‌شود و با همکاری بخش دولتی و خصوصی، انجام خواهد شد.

وی در نهایت به همه کاربران اینترنت در کشور توصیه کرد که با استفاده از خدمات با کیفیت و مطمئن، مانند خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های بزرگ ارتباطی، از امنیت و پایداری خدمات ارتباطی خود اطمینان حاصل کنند.

منبع خبر

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search