کدام سرویس دهنده اینترنت را انتخاب کنیم؟

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

تحقیق در مورد بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی می تواند ساده و در عین حال بسیار پیچیده باشد. در حالت عادی 50 درصد شانس دارید تا شرکت مناسب را پیدا کنید. پس خیلی باید مراقب باشید. اینترنت پر سرعت شامل اینترنت 25 مگابیت در ثانیه به بالا می گردد.

چگونه انتخاب کنیم؟

اگر ندانید از کجا باید شروع کنید پیدا کردن بهترین شرکت خدمات اینترنتی بسیار سخت است. برخی سایت هایی هستند که شرکت ها را دسته بندی می کنند اما این لیست ها کامل نیست و حتی خود من هم نام شرکتی که از آن اینترنت گرفته ام را نتوانستم در این لیست پیدا کنم. شاید خوب باشد با دوستان و همسایگان خود مشورت کنید. همسایه ها به خاطر زندگی با شما در یک محل می توانند راهنمای خوبی باشند. می توانند به شما بگویند از کدام شرکت استفاده می کنند و آیا از خدمات آن راضی هستند یا خیر.

اینترنت بی سیم یا ثابت؟

برای پیدا کردن بهترین شرکت خدمات اینترنتی، باید حتماً اینترنت ثابت را مد نظر قرار دهید. دلیل آن هم خیلی ساده است. الکتریسیته در مس یا فیبر بسیار بهتر از هوا حرکت می کند. اگر به سیگنال های اینترنتی بی سیم متکی باشید عامل های زیادی برای شما می توانند مشکل ایجاد کنند. ساختمان های بلند، بیلبوردها، و یا حتی درخت در بلند مدت می تواند برای ما مشکل ایجاد کند. حتی دما و رطوبت هم در سرعت اینترنت یک فاکتور محسوب می گردند.

درست است که برخی از این مشکلات ممکن است زیاد هم رخ ندهند ولی اینترنت ثابت تمام آن مشکلات را به طور کامل حل می کند. اینترنت ثابت برای خانه بسیار جامعتر و مقرون به صرفه تر است.

چه نوع اتصالی باید برقرار گردد؟

نحوه اتصال به اینترنت

انواع مختلفی از نحوه اتصال به اینترنت وجود دارد که به شکل های مختلف در دسترس است. اینترنت خانگی معمولاً از طریق DSL متصل می گردد و امروزه هم خیلی زیاد از آن استفاده می گردد و اینترنتی است که از طریق شبکه تلفن برقرار می شود. اینترنت کابل هم که از اسم آن مشخص است. از طریق شبکه کابلی به اینترنت متصل می گردد. این نوع اینترنت پهنای بیشتری نسبت به DSL دارد. اینترنت فیبر اینترنتی است که از طریق کابل فیبر نوری به جای کابل مسی برقرار می گردد. این نوع اینترنت سریع ترین اینترنت ممکن را برقرار می سازد.

در مورد اینترنت بی سیم گزینه های در دسترس دو نوع هستند؛ ماهواره و تلفن همراه. با اینترنت ماهواره است هر جا که آسمان صافی در اختیار داشته باشید امکان برقراری ارتباط وجود دارد. نوع دیگر اینترنت تلفن همراه است که همگان با آن آشنا هستند. این اینترنت از طریق برج های مخابراتی ارائه می گردد. موارد دیگری نیز در این زمینه وجود دارد اما خیلی رایج نیستند.

سرعت/ پهنای باند

سرعت/ پهنای باند

در زمان آغاز همکاری با شرکت خدمات دهنده اینترنت باید دقت کنید که سرعت اینترنت دریافتی و میزان پهنای باند چقدر است. یک خانواده چهار نفره به پهنای باند بیشتری نسبت به یک دانشجوی تنها احتیاج دارند. اگر تنها زندگی می کنید و سنگین ترین کارتان با اینترنت فیلم تماشا کردن در سایت Netflix است و نمی خواهید بازی های سنگین اینترنتی را اجرا کنید 10 مگابایت در ثانیه برای شما کافی است. اگر بیش از این کار دارید یا تعدادتان بیشتر است 25 مگابایت در ثانیه را احتیاج دارید.

معمولاً شرکت خدمات کامپیوتری بالاترین سرعت را پیشنهاد می کنند. شما هم اگر فیلم با کیفیت 4K می بینید یا بازی سنگین انجام می دهید بهترین کار انتخاب بالاترین سرعت است.

Data cap

Data cap

بسیاری از شرکت های خدمات کامپیوتری دارای Data Cap هستند که حدود یک ترابایت است. شاید بگویید هیچ وقت این سرعت را در اختیار نداشته اید. اما یک خانواده 4 نفره که تلویزیون آنها از طریق IPTV در دسترس است این سرعت را نیاز دارند. اکثر شرکت ها دنبال راهی می گردند که شما را ترغیب به خرید این سرعت بکنند. با پرداخت مبلغ کمی می توانید این سرعت را به صورت نا محدود در اختیار داشته باشید.

وقتی مناسب ترین شرکت را انتخاب کردید برای گرفتن data cap دقت زیادی انجام دهید، چون ممکن است تحت شرایط خاصی به آن احتیاج داشته باشید. یک مسئله دیگر، برخی از شرکت ها امکان مانیتور دیتا هایی که استفاده کردید را به شما می دهند، اگر این امکان را داشتید، به آن مراجعه کنید تا متوجه شوید به چه مقدار اینترنت در ماه احتیاج دارید. با این حرکت انتخاب آگاهانه تری خواهید داشت.

قرارداد

شرکت خدمات اینترنتی

بسیاری از شرکت های خدمات اینترنتی هنوز روی قرارداد تمرکز دارند و برای خدمات قراردادی خود تخفیف دارند. این موضوع خیلی مهم است چراکه عوض کردن شرکت خدمات اینترنتی به آسانی نخواهد بود. برقراری اینترنت زیر ساخت های زیادی را نیاز دارد و شرکت های خدمات اینترنتی خیلی علاقه ای ندارند تا مشتریان خود را از دست بدهند.

باید این را هم گفت که همه شرکت ها اینگونه نیستند. خیلی از شرکت ها اجباری به بستن قرارداد ندارند. خیلی اوقات این کار بر اساس تصمیم شخصی شرکت ها انجام می گیرد و جزئیات آنها مشخص نیست. با این وجود، این موضوع را باید در موقع انتخاب خودتان در نظر بگیرید.

بسته اینترنتی

دست آخر، نگاهی به مجموع هزینه های بسته اینترنتی بیندازید. بسیاری از قراردادها مدت دار هستند و قیمت در آنها بعد از اتمام زمان قراداد افزایش می یابد. شاید حتی بتوان برای سال بعد و قرار داد بعدی نیز از همین حالا با آنها گفت و گو کنید. مراقب باشید چرا که شرکت های خدمات اینترنتی راه های زیادی برای گرفتن پول در اختیار دارند حتی زمانی که مدعی هستند که خدماتی منحصر به فردی را ارائه می دهند.

منبع مقاله

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search