4 تفاوت اصلی مودم گیمینگ و مودم معمولی

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

یکی از صنایعی که روز به روز در حال رشد است صنعت گیم می‌باشد. اما علاقمندان به این صنعت همواره به‌دنبال راهی بودند تا پینگ گیم‌ها را به حداقل برسانند. با پیشرفت تکنولوژی و رشد اینترنت بازی‌های آنلاین طرفداران زیادی را به خود جذب کرده‌اند.

یکی از تجهیزات مورد نیاز برای ورود به صنعت گیمینگ داشتن مودم گیمینگ می‌باشد. در این مقاله به بررسی اهمیت مودم گیمینگ و تفاوت آن با مودم‌های معمولی می‌پردازیم. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مودم‌ها از اجزای حیاتی برای بازی‌های آنلاین به‌حساب می‌آیند. بازی‌های آنلاین بسیار نسبت به تاخیر حساس بوده و ذره‌ای تاخیر می‌تواند عملکرد شما را به ‌کل مختل کند. به همین دلیل داشتن مودم گیمینگ با سرعت بالا یکی از مهمترین تجهیزات مورد نیاز برای بازی‌های آنلاین می‌باشد.

تعریف مودم معمولی و مودم گیمینگ

هرکدام از مودم های گیمینگ و معمولی مزایا و معایب مخصوص به خودشان را دارند. در این بخش از مقاله به بررسی تفاوت مودم های معمولی و مودم‌های گیمینگ می‌پردازیم برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید. برای بررسی تفاوت این دو مودم بهتر است ابتدا نگاهی به تعریف هر یک از این مودم ها بیا‌ندازیم.

مودم وای فای معمولی

مودم های معمولی از ساده‌ترین تجهیزاتی هستند که در اکثر خانه‌ها یافت می‌شوند. از این نوع مودم می‌توانید برای مصارف روزانه و وب‌گردی استفاده کنید. مودم وای فای معمولی در انواع مدل ها و قیمت ها موجود است به همین دلیل طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

مودم وای فای گیمینگ

یکی دیگر از انواع مودم، مودم گیمینگ می‌باشد. همانطور که گفته شد مودم‌های معمولی از پس کارهای روزمره بر می‌آیند؛ اما مودم های گیمینگ علاوه بر کار های روزمره شما دارای ویژگی هایی برای تقویت شبکه شما هستند. این مودم‌ها چیزی فراتر از طرح‌های فانتزی و چراغ‌های LED پرزرق و برق بوده و دارای نرم‌افزار اختصاصی برای سفارشی‌سازی ساده و قدرتمند هستند.

4 تفاوت اصلی مودم گیمینگ و مودم معمولی

4 تفاوت اصلی مودم گیمینگ و مودم معمولی

این دو نوع مودم در زمینه‌های مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند که مهمترین آن‌ها عبارت‌اند از:

سرعت وایرلس

این مودم ها از نظر سرعت وایرلس با یکدیگر تفاوت دارند. البته این امر بستگی به نوع هر یک از مودم ها دارد. اما در حالت کلی مودم های گیمینگ نسبت به مودم های معمولی سرعت وایرلس بالاتری دارند.

دوبانده بودن مودم

اگر به دنبال مودمی هستید که همزمان بتواند در دو باند فرکانسی مختلف فعالیت کند؛ مودم های گیمینگ برای شما مناسب هستند. این مودم ها همزمان از دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. این فناوری باعث هدفمند شدن و قوی‌تر شدن سیگنال وایرلس می‌شود.

پورت شبکه

تفاوت مودم‌ها در پورت شبکه، به واقع به نحوه‌ی ارتباط و اتصال دستگاه‌ها به مودم مربوط می‌شود. در مودم‌های معمولی، چندین پورت شبکه اترنت وجود دارد که از طریق کابل‌های شبکه به دستگاه‌های مختلف متصل می‌شوند. این پورت‌ها به صورت معمول از دو نوع 10/100 و 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه هستند که قابلیت اتصال به دستگاه‌های مختلفی نظیر رایانه‌ها، تلفن‌های آی‌پی، کامپیوترهای شخصی، پرینترها و سایر دستگاه‌های مشابه را دارند.

پشتیبانی از پروتکل‌های VPN

گیمرها معمولا از مودم‌های گیمینگ بهره می‌برند که بیشتر از پروتکل‌های VPN پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت به کاربران این اجازه را می‌دهد که به راحتی به شبکه‌های VPN متصل شده و از حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها بهره‌مند شوند. علاوه بر این، این مودم‌ها امکانات تکمیلی مانند تنظیمات آسان‌تر و پشتیبانی از راهبردهای امنیتی ویژه‌ای را نیز دارا می‌باشند.

آیا مودم گیمینگ باعث کاهش پینگ می‌شود؟

اگر بخواهیم جواب این سوال را به کوتاه‌ترین شکل ممکن بدهیم؛ جواب آن نه می باشد. زیرا برای بازی‌های آنلاین پهنای باند اهمیتی ندارد. پهنای باند زمانی به‌درد ما می‌خورد که در حال دانلود چندین فایل باشیم. اما چه چیزی برای گیمرها اهمیت دارد؟

مهمترین چیزی که برای یک گیمر اهمیت دارد مقدار زمانی است که یک سیگنال الکترونیکی طول می‌کشد از سیستم شما به مبدا سرورهای‌ بازی ارسال و باز ارسال شود که اصطلاحا به آن پینگ نیز می‌گویند.

یک مودم با کیفیت، با محدودیت‌ها و زیر شرایط خاص، می‌تواند زمان صرف شده برای این پروسه را کاهش دهد. برای اتصال به اینترنت خانگی، معمولاً پینگ زیر ۳۰ میلی‌ثانیه کمی نادر است و پینگ ایده‌آل معمولاً بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌ثانیه است (البته ممکن است به دلیل کیفیت پایین اینترنت‌های خانگی در ایران این مقدار کمی بیشتر باشد).

مودم باکیفیت می‌تواند اتصال بین ISP خود و کامپیوتر یا کنسول شما را بهبود بخشد. اتصال از طریق وای‌فای یا اتصال داخلی اترنت می‌تواند کیفیت ارتباط را بهبود بخشد. اما در این فرآیند، سرعت ارسال و دریافت سیگنال به طور مستقیم تغییر نمی‌کند.

نکات مهم در خرید مودم گیمینگ

نکات مهم در خرید مودم گیمینگ

یک مودم گیمینگ که ارزش خرید را داشته باشد، حداقل باید دو باند رادیویی را ارائه دهد. باند 2.4 گیگاهرتز، که پرکاربردترین باند است و نسبت به باند 5 گیگاهرتز شلوغ‌تر است. با انتخاب باند 2.4 گیگاهرتز، شما برد بسیار بهتری خواهید داشت، اما سرعت انتقال داده‌ها کمتر خواهد بود نسبت به باند 5 گیگاهرتز.

اگر سیستم بازی شما در نزدیکی مودم قرار دارد، باند 5 گیگاهرتز بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد. این به این معناست که اگر فاصله بین مودم و دستگاه بازی کم است، استفاده از باند 5 گیگاهرتز به شما سرعت و کارایی بیشتری در بازی ها ارائه خواهد داد.

اگر دستگاه‌های متعددی دارید که به شبکه خود متصل هستند، می‌توانید از هر دو باند برای بهبود عملکرد استفاده کنید. مودم شما باید اجازه دهد تا دستگاه‌های مختلفی همزمان از باند‌های مختلف استفاده کنند و همچنین هوشمندی کافی داشته باشد تا به صورت خودکار باند مناسب را برای هر دستگاه انتخاب کند تا تداخل کمتری در شبکه ایجاد شود و همه دستگاه‌ها بهترین عملکرد را بدست آورند.

در صورت تمایل به خرید یک مودم پرسرعت گیمینگ، بهترین گزینه برای شما مودم سه باند می‌باشد. این نوع مودم‌ها، به ویژه اگر از توسعه‌دهنده‌های برد برای رسیدن به گوشه‌های دور خانه‌تان استفاده می‌کنید، انتخاب مناسبی هستند.

مودم‌های سه باند، نسبت به مودم‌های دو باند، باند دوم ۵ گیگاهرتز اضافه می‌کنند که می‌توانید آن را به دستگاه‌ها یا برنامه‌های خاصی اختصاص دهید. این ویژگی باعث افزایش سرعت و کیفیت ارتباط شما می‌شود و در اثر آن تجربه‌ی گیمینگ شما بهبود می‌یابد. پوشش و پایداری بیشتری که مودم سه باند ارائه می‌دهد، به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی و بدون وقفه از اینترنت سریع در گوشه‌های دور خانه‌تان استفاده کنید.

قبل از شروع خرید مودم گیمینگ، باید تمام جنبه‌های زیر را در نظر و از شرایط زیر اطلاعات لازم را داشته باشید:

سرعت اتصال اینترنت خدمات شما چقدر است؟ همچنین، تعداد کل دستگاه‌های متصل شده در خانه چند عدد است؟ و در نهایت، میزان اندازه خانه یا اتاقی که قصد نصب مودم خود را در آن دارید، چقدر است؟

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search